torsdag 4. juni 2009

Snakk om å være lettpåvirkelig...

Jeg innrømmer det! Jeg er veldig lett å påvirke - Tine Meierier har nok tjent noen kroner på meg når de pakker inn gamle produkter i ny fin innpakning. Jeg kjøper stadig vekk shampo med innpakning som lover meg "ny og bedre formula", og på tross av at reklamen lover gull og grønne skoger som aldri innfris så detter produktene ned i handlekurven.

Nå i det siste har jeg blitt utsatt for "massiv" påvirkning fra to blogger jeg leser ofte, Alt godt og Hagen på hytta. Disse to damene sniffer seg nemlig gjennom de lekreste parfymer, så nesa mi omtrent vibrerer bare ved tanken på all godlukten ;)

Og jeg faller selvsagt for fristelsen til å sjoppe :) Vanligvis er jeg veldig glad i Elisabeth Arden duftene, "Red Door" er ikke min greie (prøver å få brukt opp en uendelig stor flaske), men jeg liker godt "5th avenue" og "5th avenue after dark", og de teduftene er gode.
Så hva gjør man når man befinner seg i en diger taxfreeshop i Stockholm og har i oppdrag fra sitt moderlige opphav å lete etter en parfyme som ser ut til ikke lengre produseres? Jo man sjopper parfyme! Dermed havnet en Valentino Rock N Dreams i handlekurven og et miniatyrsett med Kenzoparfymer... og på handlelisten til ferien står en sånn Clean Simply Soap. Ja ja, noe skal man jo gjøre når man venter på fly!

I følge reklamen så dufter den Valentinoen følgende: "Features notes of myrrhone (a Firmenich molecule derived from myrrh and iris), peach, cinnamon, woods and vanilla", så vitenskapelig har ikke jeg tenkt å være - men den jeg liker godt den treaktige duften.

Og når jeg likevel sludrer om parfyme - min gamle favoritt som omtrent ikke lenger er å oppdrive, fant jeg på Gardermoen - Paloma Picasso. Men da gråt lommeboken min sine modige tårer... så den fikk stå igjen i hyllen sin.

2 kommentarer:

Alt godt sa...

Hehe, hyggeleg å kunne inspirere! :D

Og du, slit ikkje med å bruke opp parfymer du ikkje likar. Gje dei heller til nokon du kjenner som likar den, eller på loppemarknad for den del. Livet er for kort til å gå med parfyme du ikkje likar...

Hilsen fra landet sa...

Så vanskelig med dufter synes jeg! En gang var jeg så lei av parfymen jeg brukte, at jeg pleide å spraye i toalettet med den for å få brukt den opp.

En kveld det var fest, kjente jeg igjen "golukten" min, og min venninne sa til vedkommende som brukte den: Den parfymen har XX også (altså jeg) - hun bruker den i do!

Hadde virkelig lyst til å synke i gulvet... så ikke avslør til venninner hva du bruker for golukt i toalettskålen!

Forøvrig veldig på siden av innlegget ditt dette da. Det handeler jo om VIRKELIGE deilige dufter!! :-)