onsdag 3. september 2008

Utolmodig!

Ja, det er jeg! Hver morgen tenker jeg at jeg skal skrive om å stå i bilkø og hver morgen glemmer jeg det, men i dag sitter irritasjonen igjen lenge nok til at jeg får knota ned noe om å stå i kø.

Hva er det egentlig med folk som ved kø stopper opp og lager en laaaaaang luke foran seg før de siger uelidelig sakte på koblinga fremover? Er det for å ha noe å gjøre? Da vil jeg anbefale å slå på radioen og få litt underholdning der! Holder bilen på å daue? Prøv et verksted! Er det for at de har så god tid til de skal på jobb? Prøv å sove et kvarter lenger!

På en vei med masse av rundkjøringer og kryss lager du nemlig lenger kø hvis du ikke følger opp fremover! De bak deg kommer nemlig over krysset og kan ta en annen vei hvis ikke du bare skal koserulle langs veien - en vei har samme kapasiteten uavhengig om du har bomma på tida du dro hjemmefra!

Og med det samme jeg snakker om morratrafikken... damer, hvorfor i huleste sitter dere å sminker dere samtidig med at dere kjører? Du blir ikke en mer oppmerksom sjåfør av det, gitt!

Å stå i kø er en prøvelse for tolmodigheten min og når noen kjører så dustete kjenner jeg blodtrykket stige, og neste gang... ja neste gang kan det være jeg som hopper ut av bilen, kakker på ruta di og skriker DUST inn vinduet ditt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hehehe! åndsfrender!
skal vi ta med den om å sette bilen i førstegir FØR lyset blir grønt - og følge med litt, slik at man er klar til å hute seg over med en gang muligheten byr seg, i stedet for å bruke maaaange sekunder på å
-oppdage at det ble grønt
-sette bilen i gir
-siiiige framover på lavest mulig fart.

Mokki sa...

Og ikke minst.... de som kjører i rundkjøring uten å bruke blinklyset når de skal ta av?

Anonym sa...

Gakk! De også, ja. Listen er lang :lol: