søndag 21. desember 2008

Som julekvelden på kjerringa.

En av de hyggelige minnene jeg har fra julefeiring er å høre på radio natt til julaften mens vi holdt på med å gjøre klart det siste av vasking, pynting og matlaging.

Da sto "Som julekvelden på kjerringa" med Ingrid Salin Sveberg på, det lukta godt av rull og sylte. Jeg og min søster pynta treet og det var nesten, nesten jul!

Noen av de sangene som bare må være med for å få den rette stemningen har jeg funnet på Youtube:

Julekveldsvisa av Alf Prøysen - den er vel lillejulaftenssangen over noen?

Den neste er Jul i skogen - den må være med :)

Mahalia Jackson, med Silent night en av de fineste julesangene jeg vet om - og ikke minst Jussi Bjørling -O'helga natt:

Jeg skal snart dukke ned i vaskebøtta igjen - så blir det snart jul igjen her også :)

1 kommentar:

Kathrine sa...

Riktig god jul til deg:-))

Julehilsen fra Kathrine