tirsdag 18. mai 2010

Dagens duft - "Te" fra Creative Universe

Hvis jeg skal huske noe av all denne parfymesniffingen min, så må jeg bli litt mer systematisk når det gjelder å skrive ned inntrykkene mine, tror jeg. Derfor får jeg begynne med "dagens duft" innlegg når jeg har på noe nytt :)

Dagens duftprøve er "Te" fra Creative Universe. Den kom som en ekstraprøve da jeg kjøpte den dyrebare Killianduften her i vår, antagelig hadde de plukket den ut fordi jeg også bestilte prøve på noen andre tedufter.

Førsteinntrykket da jeg tok på duften i morges er at det virkelig dufter ren og lett te - og noe friskt og fruktig som litt syrlige umodne jordbær eller bare et hint av sitron. I beskrivelsen på Luckyscent står det at det lukter te med melk - melkekvaliteten kjenner ikke jeg i alle fall.

Etter en stund på armen så blir duften varmere, og sitruselementet blir litt sånn god snerp som man finner i sitronsyre. Men likevel er den fortsatt veldig lett og frisk.
Denne lukter ikke som noen av de Clean duftene jeg har testet, men har litt samme lettheten og friskheten i seg, kunne fint sklidd inn i den serien med dufter uten å skille seg ut.

Absolutt en duft som jeg kunne tenkt meg en flaske av - perfekt å bruke på kontoret der man vil dufte godt uten at man overvelder noen.

Etter 5 timer så holder duften seg godt også, da jeg tok den på var jeg litt redd lettheten ville gjøre at den forsvant fort, men den er stadig tilstede og jeg innhalerer hele tiden litt fra håndleddet mitt :) 

Ingen kommentarer: