fredag 14. mai 2010

Leter du etter noe lettlest sommerlektyre?

Jeg går og venter på at fortsettelsen på Sophie Katz serien skal dumpe inn i posten fra Amazon - "Vows, vendettas and a little black dress" av Kyra Davis.

Den første boken i serien dumpet jeg over ved en tilfeldighet da jeg lette etter lydbøker å proppe Ipoden min med da jeg skulle på sommerferie. Jeg er rimelig altetende når det kommer til bøker, alt fra romantikk til biografier og døde russere står på leselisten min. Det viste seg at Sophie Katz var perfekt å høre\lese under en parasoll på stranden med varm sand mellom tærne og bølgeskvulp i vannkanten, så hvert år siden jeg fant den første boken i serien har jeg kost meg med en ny bok.

Serien er godt plassert i chick-lit sjangeren, men har fordelen av et mysterium som må løses. Og heltinnen er ikke av den dåneferdig typen, og har et helt sett med pussige slektninger og venner - og en mystisk russisk helt. Første bok i serien er "Sex, murder and a double latte"

Absolutt ikke et dårlig valg om du liker sjangeren og er på utkikk etter noe du ikke har lest før. Og hvorfor den plutselige bokanmeldelsen? Jo for det viser seg at forlaget ikke fornyer kontrakten med forfatteren for serien og det vil si at jeg kanskje må finne en annen serie til neste år....

Ingen kommentarer: