mandag 4. mai 2009

Ferieresearch!

Jepp, årets lille ferieuke er booket og det blir sol og sommer i år også :) Jeg kikket lenge og grundig på flere reisemål før jeg bestemte meg for hvor jeg skulle dra i år - har veldig lyst til å besøke Madeira en eller annen gang. Å reise til Madeira fra Trondheim er ikke den enkleste sak av verden for makelig anlagte folk som meg - det går kun fly fra Oslo og det ble minst en ekstra flybillett og kanskje en overnatting på meg. Så da får det bli en annen gang, det er alt for fristende å bli fraktet dør til dør :)
Madeira ser også ut til å være stedet for en mer aktiv ferie enn jeg har lyst på akkurat nå, jeg vil ha en strand å lese bøker på!

Greske øyer er alltid flotte, men fant ikke helt hvilken jeg skulle satse på, lange båtturer for å komme til de mer ukjente øyene eller å satse på turistøyene? Og jeg har hørt veldig mye fint om Palma by på Mallorca - men der så hotellene og strendene en smule slitne ut selv på de glossy katalogbildene.

Etter mye vurdering frem og tilbake så bestemte jeg meg for Kroatia - jeg vet fint lite om landet annet enn at jeg har sett flotte bilder fra byen Split :) Før jeg bestemte meg så forhørte jeg en av kollegaene mine som har vært mye i Kroatia om det er et fint sted å reise til og i følge ham er det bra - så nå skal jeg lese meg opp på det jeg kan finne om et land som er ganske ukjent for meg. Og regner med å booke utflukt til både Split og Dubrovnik, gleder meg allerede!

tirsdag 7. april 2009

Det gikk radig!

10 min kjøretur til jobb i stedet for den vanlige halvtimen! Absolutt deilig med påskedager når alle andre har tatt fri :) Sol ute, småfuglene styrer i buskene, skjæra flyr frem og tilbake med kvist i nebbet. Det sildrer, klukker og drypper av snøen som smelter! Juhu! Det er vår!

lørdag 4. april 2009

Påskemorgen.

Summen av min samlede påskepynting i 2009:

Påske2009edit

Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal lete opp den esken med påskegreier jeg vet jeg har :) Disse eggene har jeg da kjøpt i år som et bidrag til påskeeggsamlingen min – jeg syns de var litt kule. Påske er ikke min spesialitet akkurat, men man må jo takke for at man får noen ekstra fridager her og der.

Siden dette nesten er interiørblogging må jeg nevne at bildet viser en snurt av de fine gardinene vi fikk til jul og som jeg endelig har fått lagt opp og hengt på plass. Det ble så lyst og sommerlig at det var en fryd :)

Nå skal jeg drikke opp kaffen min, og spise lunsj før jeg skal kaste meg ut i kampen om restene av påskematen på OBS – kan det være at det blir mat igjen til alle? Jeg har mine tvil ;) Men jeg tror jeg må ha litt mat å gå på før jeg kan tørre å gyve løs på køståing og krangling over kvikklunsjer, appelsiner og Toroposer :)