onsdag 17. februar 2010

Den satt!

Jeg blir jo fristet av sånne diller, sånne diller der man bare må prøve ting og tang vet du. Så jeg har jo latt meg friste til å bestille parfymeprøver hos Luckyscent, sånn som de damene med de bloggene dere sikkert kjenner til :)

Bestilte noen før jul og hadde nesten helt sikkert bestemt meg for en helflaske av Omnia Onice, men skulle bare ha noen prøver til.

Så i dag dukket det opp en pose med prøver i posten – luktet forsiktig på den lille bobleposen og det duftet liflig av mange sorter. Den første sendingen der gjorde jeg en tabbe og luktet på absolutt alle i kjapp rekkefølge, nå luktet jeg litt på prøveglassene før jeg bestemte meg for å teste en på håndleddet.

Den satt! Jeg lukter og lukter – helt vidunderlig nydelig og den kom momentant på ønskelista.

By Killian – Back to Black

“Back to Black is an olfactory trip to Arabia – or perhaps to the exotica-mad 1920s, when Caron gave Tabac Blond to sultry, cigarette-smoking garçonnes. The tobacco accord is slyly evoked through the herbal, faintly animalic scent of chamomile laced with honey; the honey in its turn conjures faintly floral aromas. Throughout its development, Back to Black runs through a palette of subtly gourmand flavors, from ripe, almost fermented raspberry to the dry cocoa powder of patchouli, along with almond and vanilla, without ever veering into tooth-aching sweetness thanks to the bitter, cooling effect of cardamom, coriander, vetiver and moss.”

Det første panget av duft fenget umiddelbart med noe nesten som kamfer, tobakk kjenner jeg fortsatt og mange av krydderduftene henger fortsatt i. Nå lukter det nesten karamell av håndleddet mitt.

Denne _må_ jeg ha – hvor mye er 225$ i NOK og hvor mange parfymer tåler en lønnning hvis man fortsatt skal ha mat den måneden?

Ingen kommentarer: