torsdag 18. februar 2010

Fruktpønsj.

Nummer 2 på testelisten ble Nez a Nez - Bouche Baie. Sterk duft av fersken som første inntrykk, litt kirsebær i “etterviffet”, desssuten noe nøtteaktig som jeg ville sagt var peanøtt.

Denne minnet meg veldig om Tresôr som alle brukte i mine studentdager :) Denne blir derimot litt mer avslepet i duften når den får noen minutter på huden – veldig fruktig, i meste laget for meg selv om det ville være en perfekt duft når man en vakker norsk sommerdag lar det lange blonde håret henge løst, finner frem den hvite sommerserken og tusler ut på enga for å binde blomsterkranser og plukke buketter med markblomster. Noe jeg selvsagt gjør ofte ;)

“Obviously, if you are not a fan of sweet scents this is not for you – but for those who like their scents frothy and treat-like, this is heavenly. The berries and peaches weave into the heady jasmine and delicate orange blossom to construct a sparkling and intricate spun-sugar tower. Extremely feminine and flirtatious, as light-hearted as a shimmering bubble floating up into the blue sky.”

Det er ikke søtheten som er for mye etter min smak, men det blir litt for mye fruktpurè. Hadde nok klart å bruke opp denne om den dukket opp i skapet, men havner ikke på ønskelista.

Ingen kommentarer: