torsdag 25. februar 2010

Like greit - Menthe Fraiche by Heeley

Jeg sniffer fortsatt på en og en av de nye parfymeprøvene og i dag skulle jeg lukte på en jeg hadde litt forventninger til Menthe Fraiche by Heeley. Parfymen er nesten fargeløs og uten å trekke opp korken så luktet det mint av den lille flasken.

Denne trodde jeg skulle være frisk og fin - kanskje en fin vår og sommerduft?

Hadde den på rett etter en dusj i morges og kjente umiddelbart et snev av mint, plomme og sitrongeranium. Minten forsvant sporløst etter et sekund eller to, og sitronduften holdt ikke gjennom hårføning som tok 5-6 minutter. Da var all duft forsvunnet... kanskje like greit siden gubben sa æsj da han fikk lukte på håndleddet mitt?

Dette må være den mest flyktige parfymen jeg har luktet på noen sinne :)
I følge Luckyscent er duften:
A crisp, cold, bracing mint at first, we think we’ve found the fragrance mint worshippers have been wishing for! What keeps Menthe Fraîche fascinating is its gentle evolution from brisk to warm, subtle mint, and the secret ingredient behind it is green tea. ..... Menthe Fraiche Notes:
mint leaves, Sicilian bergamot, mate, green tea, lotus leaves, white cedar

Dette rakk ikke jeg å kjenne før den forsvant i alle fall :) Havner ikke på ønskelisten min nei ;)

Ingen kommentarer: