onsdag 17. oktober 2007

Pluss og minus...

Dagen i dag starter i alle fall litt bedre enn i går, selv om sola skinte i går og i dag høljeregner det :)

Litt uvant å blogge uten smilefjes - men det kommer seg nok. Utenfor blåser de siste bladene av trærne, bare enkelte trær har fortsatt strålende gyllengul drakt - det er mørkt om morgenen nå så det begynner å lysne først nå.

Vår og sommer er jeg hagemenneske - elsker å kjenne jord mellom fingrene og se små frø bli til spirer og til slutt store planter. Men på høsten blir jeg lei, har pakket sammen hagen for vinteren og det eneste som gjenstår er å sette inn i garasjen potter og kar. Det er en jobb som har blitt utsatt fordi garasjen er full av et flyttelass som aldri blir hentet *sukk*. Får vel bare slenge pottene på toppen, de må inn nå ellers blir det snø før de kommer seg inn.

Hageleiheten medfører at de stakkars stiklingen jeg har tatt går for lut og for lite vann, og de svibel løkene jeg skulle satt ligger fortsatt i posen sin. Kanskje får jeg tatt meg sammen å fikset opp litt i helgen?

På høsten liker jeg å stulle med "julehobby", har alltid et lite prosjekt som skal fullføres til jul - i år har jeg sydd Tilda nisser. Det var enklere enn jeg trodde, så det kan fort bli flere! Dessuten har jeg mekket julekort fra et sett jeg har kjøpt på Panduro - skal nok lage pakkelapper også. Og til helga skal jeg prøve meg som såpekoker. Gubben syter over at han får hjemmelaget nisse og såpe i julegave, men han er desverre ikke mottaker denne gang *hihi*

Veksler mellom lysten til å lage lange lister over alt som skal og burde gjøres før jul og å tenke at jeg absolutt ikke skal løfte en finger. Sant å si er listen over ting som bør gjøres stort sett over sånt som bør gjøres uansett om det er jul eller ei.... så den lista kan vel lages uansett hva jeg bestemmer meg for...

Og jeg burde vel forberede meg på å sjoppe julegaver i slutten av november siden det er da vi har halv skatt på lønna. Men hva skal man finne på? Ikke at jeg har så veldig mange gaver som skal kjøpes, men det er jo hyggelig når man treffer blink med gavene!

Men nok syt for nå... her må det jobbes!

Ingen kommentarer: