mandag 3. mars 2008

Shampo og balsam..

Disse remediene fortjener en liten hverdags"rant". Min søster kom i skade for å kalle det slamposlaske en gang da hun som liten skulle foreslå julegave til søskenbarna... det har hun fått høre noen ganger siden ;)

Alle flaskene i lekker design har en tendens til å yngle på badet mitt... der står det utallige varianter og sorter. Den ene flaska finere enn den andre... jeg innrømmer det - lag ny pakning og jeg er solgt!

Det må jo være noe nytt og fint inni som har fått den lekre nye pakken? Og står det stemplet "Nyhet!" på så må det jo være resultat av nye oppfinnelser på Vitamininstituttet i Sveits?

Og håret mitt må jo bli luftig og blankt... og kansje forsvinner de grå hårene? Selv om jeg har prøvd merket før - og det står et par halvtomme flasker av shampo og balsam som gav meg flassende hodebunn, elektrisk bustehår og stinka intenst av parfyme i skapet mitt, så havner de fine flaskene i handlevogna mi...

Frisørshampo er vel også mye finere enn butikkshampo? Var det ikke sånn at håret faller av hvis man bruker butikkshampo?

Og hvorfor er flaskene like store? Jeg vasker ofte håret to ganger før jeg bruker balsam... og min kjære bruker aldri balsam.. derfor _varer_ balsamen mye lengre enn shampoflasken! Men kan man kjøpe kun shampo? Nei det kan jo hende man slipper opp? Og man må jo ha shampo og balsam av samme type må vite? Det kan jo skje en ulykke (som flere grå hår) om man ikke bruker alt av samme merke ;)

Derfor er badet mitt fullt av flasker.... lurer på om Fretex vil ha dem ? :D

Ingen kommentarer: