mandag 17. mars 2008

Stille dager

Ja det er stille dager... lite trafikk på vei til jobb i dag... ingen telefoner så langt... lite folk på jobb... lite tiltakslyst...

Jeg har foresten ikke blogget noe om hobbyting i det siste, selv om jeg har stulla littegrann med det. Jeg har sydd et par lysposer etter oppskrift fra en Tildabok - de har jeg desverre ikke bilde av, men de gjør nå tjeneste som oppbevaring inne i skapet i stua. Kjekke var de for å få orden på stearinlysene mine. Skal lage en til lange lys også, pluss et par stykker til å ha dill i nede i gangen.

Jeg har laget noen kort, med papir fra Panduro og litt småtteri av pynt. Det er mønstret papir på brun karton, noen "brads" og litt bånd. Dessuten selvklebende papirblonde fra en rull jeg kjøpte. Jeg har aldri brukt sånne pynte greier egentlig med de ble da ikke så ille?

Kort

Disse er litt annerledes - her har jeg brukt ferdige kort fra Ordning & Reda, snømannstemplet er et Tilda-stempel. Blomsterstemplet er fra Panduro, og jeg har brukt noen snømenn fra et klippeark fra Karen Marie Clip.

Kort

Jeg har også falt for fristelsen å bestille litt mer stasj til å lage kort med fra Papirgleder. Det ble noen nye stempler på meg, pluss litt mer dill til å pynte med. Jeg kjøpte noen tekststempler og et sommerlig pinnsvinstempel - og så fikk jeg en overraskelse i pakken min som jeg syntes var veldig trivelig ;)

Har vært alt for sløv til å ta bilder i det siste - men det kommer nok!

Dessuten har jeg fått en invitasjon til en venninne om å komme for å male påskeegg - og det passer jo fint for jeg har da sett meg ut noe påskestasj jeg har lyst til å lage hos Elisabeth. Det betyr en runde med sjopping på Panduro igjen - jeg har nemlig lyst å lage noe mer holdbart enn vanlige malte egg :)
Påskepynt er ikke min greie egentlig - jeg er jo julefantomet! Men de siste årene har jeg kjøpt fine påskeegg om jeg har kommet over dem, har vel 7 stykker tror jeg? Så da kan jeg jo lage noen selv også? Planen er klar i hodet mitt i alle fall!

2 kommentarer:

Anne på Moseplassen sa...

de kortene så veldig pene ut da! Blei skikkelig nyskerrig på lyspose, er det rett og slett en pose til å putte stearinlysene i for oppbevaring eller? Hørtes superlurt ut.

Mokki sa...

Jepp... man syr firkantete poser i stoff som passer til å oppbevare telys i feks :)
http://home-and-garden.webshots.com/photo/2240858200079261559PrnzGw

Viser en som er en smule finere enn mine....