tirsdag 29. april 2008

Snart langhelg

Det nærmer seg langhelg og som vanlig er planene store... vaske hus... rydde ferdig i hagen... fikse regnskap...handle bursdagsgave etc etc etc...

Vi får nå se hva som kan krysses av lista når helga er omme!

Først skal i alle fall noen arbeidsdager gjennomføres :) Trippel cappucino fra Dromedar burde vekke de små grå såpass at det er mulig å komme i gang med noe... hvis man bare får svar fra de man trenger info fra... jeg kan i alle fall begynne den inspirerende jobben med å korrigere adresselister... passende jobb for halvdaue små grå.

Hmm.. nå var det om den grusomme saken i Østerrike på radioen igjen... jeg er stum over at det går an å behandle andre mennesker så grusomt... og enda stummere over at det ikke har blitt oppdaget på 24 år??? De som "gleder" seg over dette er jo media... som stimler sammen som gribber rundt den stakkars familien for å vri og vrenge hver krone av salg ut av denne tragedien. Regner med at det drives klappjakt på de stakkars ungene som ikke har sett dagens lys før... og media kan vel knapt vente på å kunne melke deres historie på samme måte som Natasja.

De senere årene så syns jeg at media har drevet udsedvanlig stygg personjakt... de sikter seg ut enkeltpersoner som de rett og slett nærmest forfølger til de har gått fra jobbene sine. Og politikerne dilter etter med granskningskommisjoner i hytt og gevær alt etter hva media har fokus på i øyeblikket. Det er viktig å rydde opp i ukultur, men å drive denne personfokuseringen er helt feil i min mening.. man blir ikke kvitt ukultur ved å sparke enkeltmennesker som har gjort feil... man rydder i rutiner og skjerper kontrollen! Det eneste man oppnår med personfikseringen er å ødelegge enkeltmennesker!

Men nå snakka jeg meg bort, jeg skulle til å skrive at det var 18 grader da jeg dro hjem i går - og 14 i morges på vei til jobb! Det er overskyet, men ser ut til å bli en varm og deilig dag! Siste snøflekken smelter i rekordtempo i hagen og det er snart helt bart!

Ingen kommentarer: