onsdag 26. desember 2007

En skulle vøri fire år i romjul....

Travle dager er over og julefreden har senka seg. Det meste var ferdig til bitte lille julaften og bare pynting gjensto til lille julaften.

Ble veldig fornøyd med årets juletre - det er en edelgran som ikke var så romstor nederst og grenene sitter pent og jevnt (dvs den stygge siden står mot veggen :)).

jul 2007 020

Prøvde å regne over hvor mange kuler jeg har hengt opp men det ble litt uklart etterhvert :D Vi har pleid å ha sukkertøystenger på treet men de hadde gått i oppløsning i år. Nytt av året er de heklede stjernene - må få tak i noen til så de blir jevnt fordelt.

Jeg er novemberbarn og min kjære gav meg en lyskjegle fra Herstal i bursdagsgave i år - den har fått plass sammen med de gullkjeglene jeg har fra før:

jul 2007 018edit

Når jeg kikker på pynten jeg har så har jeg jo vært en flittig maur opp gjennom årene - mye har jeg laget selv. Duker har jeg sydd, nisser og troll har jeg sydd og dekorasjonene peller jeg sammen selv.

jul 2007 004edit

Denne strømpen sydde jeg og applikerte etter mønster i et tysk juleblad. Og siden kakaduene mine ikke kunne være uten julestrømper så ble disse laget på frilabb av meg:

jul 2007 006edit

De har hver sin... en med ferskenfarget sløyfe og en med gul sløyfe - som matcher toppene deres :D

Han karen her derimot fikk jeg som jentunge av min mormor og har fulgt meg siden... han er litt dårlig til å stå i ro så han er fryktelig vanskelig å plassere.

Nissekjærringa her, har jeg laget tøyet til... etter at jeg fikk kroppen som min mor hadde lagd. Hun trenger en omgang med strykejernet etter å ha tilbrakt et år i en eske på loftet. Og skoene burde sys på fordi de ramler av - men sjarmerende er hun lell.

jul 2007 025

I morgen skal jeg ta turen til Jysk for å skaffe meg plastkasser til julepynten... det er litt rått på loftet der jeg har sakene, og den fine halmbukken min var mugna da jeg tok ned pynten. Det skal også sorteres grundig for noe av pynten blir aldri brukt pga dårlig kvalitet - jeg begynte å bygge opp lageret av pynt som student og da hadde jeg ikke råd til å kjøpe de fineste tingene og de begynner å falle fra hverandre på en lite sjarmerende måte.

Jeg har tent på røkelsesbrenneren, og sitter her med gammel film på tv'n og bare nyter freden og roen. Dette blir god oppladning til det nye året - fortsatt god jul til alle sammen!

1 kommentar:

Nostalgia sa...

Nydelig juletre, koselig pynt! Fortsatt god romjul!