torsdag 17. juli 2008

Antikviteter...

Der andre samler på gamle møbler, så samler jeg visst på gammel sminke... en liten ryddestund (arkeologisk utgravning) på badet har avslørt meg totalt...

Jeg liker å kjøpe sminke, men bruker bare sminke tre ganger i året... noe som tydelig vises i en hel skuff med diverse utgåtte produkter på baderommet... Nå skal det jo sies at jeg brukte mye tid på flyplasser her for noen år siden... og hva gjør man da? Da diller man på det lokale parfymeriet ;)

Tilbake til skuffen... ved sist opprydding kastet jeg min første øyeskygge... rosa Debbie øysskygge kjøpt på Courante for lommepengene mine. Hadde også Dolly rosa leppestift og knallblå kajal og mascara - 80 tallet i et nøtteskall!

Nå pælma jeg tre neglelakk som neppe kommer til å bli brukbare igjen uten senebetennelse av å riste dem sammen igjen... makeupsvamper som gikk i oppløsning når jeg tok på dem, et pudder som lukta harskt, gulnet lipgloss og diverse andre greier jeg aldri bør ha på huden igjen.

Utgravingen fant også at jeg har intet mindre enn fire forskjellige sorter øyekrem... jeg som stort sett hater å bruke krem i ansiktet!

Til alle denne sminken har jeg jo også intet mindre enn tre sminkefjernere! Lett som en plett å bli ren fra all den sminken jeg ikke bruker ;)

Jeg tror jeg er et lett bytte for reklame, for jeg innser at halvparten i skapet mitt på badet er ting som jeg har sett på butikken og tenkt at det hørtes veldig lurt ut - kjøpt, testet og pakket i skapet.

Etter å ha lest blogger der man ble utfordret til å bruke opp det man har i skapet så prøvde jeg meg på å bruke de voksstripene som jeg fant bakerst før jeg dro på ferie. Etter tre timer... en pakke vokstriper.... og to såre legger, så var resultatet at leggene lignet slitne piassavakoster - du vet sånne "dotter og striper" med bust som satt igjen her og der...

Kaldvoks er bare tøys... bortkastet tid og penger - så vi kan jo håpe jeg har lært at de silkemyke Veet-leggene bare er på reklamen?

Nå skal resten av kaffen drikkes så skal jeg gyve løs på resten av badet... og ikke fortape meg i rotete skuffer!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Først av alt, tusen takk for kommentaren på bloggen min, det er akkurat sånn innformasjon som det som jeg trenger å høre :)

Anngående antikviteter på badet, vel, jeg er nok også skyldig der, selvom jeg har flyttet flere ganger de siste årene så har jeg en eske med gammelt ræl.. Har så vondt for å kaste sånnt som "jo kan komme til nytte".. Men nå har jeg bestemt meg for å slå til med hard hånd, bare jeg finner igjenn esken...

Anonym sa...

Hehe.., men du - ikke kast pressede øyenskygger. De har tilnærmet ubegrenset holdbarhet, og du aner ikke hvor fin den kan bli om noen år, den som du nå står og brekker deg av. Jeg har akkurat begynt å bruke øyeskygger jeg kjøpte midt på åttitallet. Bare så du vet det, altså!
Det er en annen ting med alle de RØDE leppestiftene jeg ikke kler, som straks er harske, som jeg ikke klarer å kaste selv om jeg har funnet en jeg faktisk bruker (endelig!). Det må være noe med de lekre hylsene.

Anonym sa...

Nå har jeg oppdaget bloggen din, her var det mye flott å lese og mange fine bilder. Ble nesten helt i sydenstemning.
Blir det Forumstreff i år?

God sommer videre, hilsen Hanne (red hobbitt)

Mokki sa...

Jeppers! Har meldt meg på forumtreffet! Håper det blir litt snillere vær i år - det var en smule vått og kjølig i fjor.....:)