søndag 20. juli 2008

Sommerferiedill

Det har ikke akkurat vært strålende vær og fristende å holde på ute etter at jeg kom hjem fra Santorini... så jeg har i stedet for intenst hagearbeid dillet litt med puslerier innendørs.

For tiden holder jeg på med det som skal bli en gave - en boks med hjemmelagede kort, som den heldige søster (jeg tror ikke hun leser bloggen) skal få.

hobby 012Utgangspunktet er en blikkboks fra Tildaserien hos Panduro.

hobby 014

Inne i boksen har jeg laget skilleark av papir fra de nyeste nusselige mønstrene fra Tilda - som jeg har veldig lyst til å sy noe av kjenner jeg..... men det får bli senere i høst.....

Skillearkene har små blå fløyelsslufser, og er merket med type kort.

Inni boksen vil den heldige søster finne kort for enhver anledning, sånn at hun ikke trenger å kjøpe kort når hun trenger. En fin anledning for meg til å få lage mange flere kort enn jeg noensinne trenger, en søster som får fin gave og mange kortmottakere som blir glade. Formelig et Kinderegg!

Her er noen av kortene jeg skal putte oppi:

hobby 003

hobby 002

Veldig sommerlig for tiden, men det blir nok noen julekort oppi der også :)

Nå skal det jo sies at jeg har laget en sånn boks til meg selv også.... og at jeg har rappet ideen fra noen andre. Min egen boks ble et utmerket oppbevaringssted for både egenlagede kort og kort som jeg har liggende i tilfelle behov.

Alltid beredt er vel mottoet!

Jeg har dillet med noen smykker også - men det får bli en egen bloggpost når jeg har tatt noen bilder!

1 kommentar:

Anonym sa...

hvorfor ikke:)